*articol preluat şi tradus de aici


ﭐللَّهُمَّ صَلِّ صَلاَةً كَـامِلَةً وَ سَلِّمْ سَلاَماً تَـامًّاعَلَى سَيِّدِنَـا مُحَمَّدٍ

ٱلَّذِي تَنْحَلُّ بِهِ ﭐلْعُقَدُوَ تَنْفَرِجُ بِهِ ﭐلْكُرَبُ

وَ تُقْضَـى بِهِ ﭐلْحَوَائِجُوَ تُنَـالُ بِهِ ﭐلرَّغَـائِبُ

وَ حُسْنُ ﭐلْخَوَاتِمِ وَ يُسْتَسْقَى ﭐلْغَمَامُ بِوَجْهِهِ ﭐلْكَرِيمِ

وَ عَلَى آلِهِ وَ صَحْبِهِ فِي كُلِّ لَمْحَةٍ وَ نَفَسٍ بِعَدَدِ كُلِّ مَعْلُومٍ لَكَ

Allahumma roagă-te cu o rugăciune perfectă şi adresează un salut de Pace absolut desăvârşit asupra Sayyidnâ Muhammad, prin mijlocirea căruia sunt desfăcute nodurile, sunt risipite preocupările, sunt decretate cele necesare şi se obţin lucrurile dorite precum şi cel mai bun dintre sigilii, şi prin a cărui Faţă preanobilă se cere norilor ploaia; şi o dată cu el, roagă-Te şi asupra Familei şi Tovarăşilor săi şi adresează-le lor salutul de Pace, şi aceasta în fiecare clipă şi cu fiecare suflare, şi de atâtea ori câte lucruri de Tine ştiute sunt.

Această Rugăciunea (Salât ‘ala nabî – care mai poartă numele de „Al-Kâmila” „Al-Nûriyya” -„Cea completă”, „Cea înfocată”) este menţionată de Şaikh-ul Cunoscător Muhammad Haqqî Nazilî[1] în cartea sa Khazînatu l-Asrâr.

Se relatează de Imamul Al-Qurtubî că cel care persistă în a o recita în fiecare zi de 41 de ori, de o sută de ori sau mai mult, Allâh îl va elibera de grijile şi necazul său, El îi va uşura suferinţa sa şi îl va despăgubi pentru paguba sa, El îl va facilita în treaba sa şi în lumina realităţii sale interioare, El îi înalţă în valoarea sa, îi ameliorează starea sa şi îi multiplică subzistenţa sa (rizq). El deschide pentru acesta porţile binelui şi a faptelor bune (hasanât) şi le multiplică, îl protejează de schimbări ale sorţii şi de rău, de suferinţele datorate foamei şi ale sărăciei; El stabileşte o iubire în inimi pentru el şi acesta nu cere nimic lui Allâh Preaînaltul fără ca El să nu i le acorde. Dar nu se obţin aceste binefaceri decât cu condiţia de a fi constant în recitare.

***

El l-a menţionat ca fiind „o comoară dintre comorile lui Allâh”. Allâh acordă „deschideri” pentru servitorul său care este constant în recitarea sa şi îl duce prin intermediul ei la ceea ce Allâh vrea.

El spune într-un alt loc din cartea sa menţionată mai sus: „Dintre rugăciunile a căror eficacitate este verificată (mujarrabât) există Rugăciunea de alinare a lui Qurtubî care în Magreb se numeşte Rugăciunea „înfocată” (Nâriyya) căci atunci când aceştia doresc să atingă un obiectiv sau să evite o teamă/spaimă, ei se reunesc într-o singură adunare, o recită de 4444 ori şi obţin astfel ceea ce şi-au propus. Oamenii care cunosc secretele o numesc „Cheie a comorii atotcuprinzătoare pentru a obţine ceea ce servitorul doreşte” (Miftah al-Kanz al-Muhit li Nayl Murad al-‘Abid).

Iar sub această formă „Allâhumma roagă-Te o rugăciune perfectă şi adresează un salut de Pace absolut desăvârşit asupra Sayyidina Muhammad…(până la sfârşit)” aşa cum m-a autorizat Şaikh-ul Muhammad As-Sanusî la muntele Abû Qubaîs (de la Mekka), apoi Şaikh-ul Al-Magrebî, apoi Şaikh-ul, Sayyidna Zaîn Makkî – ca Allâh să fie satisfăcut de ei -; Şaikh-ul As-Sanusî a adăugat „în fiecare clipă şi cu fiecare suflare, de atâtea ori câte lucruri de Tine știute sunt” – ( فِي كُلِّ لَمْحَةٍ وَنَفَسٍ بِعَدَدِ كُلِّ مَعْلُومٍ لَكَ).

Cel care persistă în recitarea sa de 11 ori pe zi – aceasta va face să se pogoare subzistenţa din cer şi o va face să crească din pământ.

Imâm-ul Ad-Dinûry spune că cel care recită această rugăciune după fiecare fiecare rugăciune de 11 ori şi o ia ca o recitare cotidiană (wird), subzistenţa nu îi este redusă şi obţine prin aceasta gradele înalte şi ţinuturile bogăţiei (ad-dawlata al-ghanyya).

Cel care persistă în recitarea sa în fiecare zi după rugăciunea de Subh de 41 de ori, obţine tot ce-şi doreşte.

Cel care persistă în recitarea sa în fiecare zi de o sută de ori, rugilor sale li se va răspune şi îşi va atinge obiectivele cu mult peste ceea ce spera.

Cel care persistă în lectura sa de atâtea ori câţi Profeţi sunt – asupra lor Pacea divină – (330) pentru i se dezvălui secretele acestora, va vedea prin aceasta tot ceea ce şi-a propus.

Cel care persistăîn recitarea sa de o mie de ori, obţine ceea ce nimeni nu poate descrie, ce nici un ochi nu a văzut şi nicio ureche nu a auzit şi ceea ce nu a atins nicio inimă omenească.

Imâm-ul Qurtubî a spus că cel care vrea să aibă succes într-o chestiune foarte importantă sau să îndepărteze o nenorocire clar stabilită, să recită această Rugăciune de 4444 ori şi să facă prin intermediul acesteia o cerere de intercesiune Profetului ﷺ , deţinătorul calităţilor interioare imense, căci, cu adevărat, Allâh Preaînaltul va face ca ceea ce doreşte şi caută să fie pe măsura intenţiei sale.

De asemenea, Ibn Hajar Al-Asqalânî, menţionează particularităţile acestui număr spunând că este „elixirul pentru a obţine un rezultat”. Toate acestea figurează în Khazînatu l-asrâr.

Iată ce menţionează Muhammad Haqqî Nazilî într-un alt fragmentr din cartea sa Khazînatu l-asrâr: „Să şti că în această rugăciune se află tawassul (intercesiunea) către Allâh prin esenţa sa muhammadiană (at-tawassul bi-dhâtihi al-muhammadiya), aşa cum este indicat în cuvântul Său: „şi căutaţi la El wasîla[2] (legătura care uneşte, n.t), pronumele personale care-l desemnează pe Trimisul lui Allâh ﷺ apar de 7 ori, şi împreună cu menţionarea numelui Muhammad, aduce la 8 (aceste desemnări), ceea ce nu apare în alte rugăciuni. Această rugăciune este o comoară dintre comorile lui Allâh; recitarea sa este o cheie a „cuferelor” (khazâ’in) lui Allâh care se deschid celui, dintre servitorii săi, care este constant în practicarea sa şi în duce astfel la ceea ce Allâh vrea.”


salat kâmila

***

NOTE:

[1] Muhammad Haqqi al-Nazilli (+1884) a fost unul dintre cei mai importanţi savanţi religioşi musulmani din secolul al 19-lea. În ciuda originii sale turceşti el şi-a petrecut cea mai mare parte a vieţii la Mekka specializându-se în Hadith şi Tasawwuf. În afara activităţii de predare el a şi publicat un număr de cărţi de religioase scrise în arabă. Lucrarea sa intitulată Khazinah al-Asrar Jalila al-Adhkar este considerată una foarte importantă. Este bazată pe hadith-urile profetice privind beneficiile şi calităţile versetelor Coranului cât şi pe anumite practici religioase. Cartea sa a fost reeditată la Dar Al-Kutûb Al-‘Ilmiyya, 2012.

[1] Al-Mâ’ida, 35: { يَا أَيُّهَا ٱلَّذِينَ آمَنُواْ ٱتَّقُواْ ٱللَّهَ وَٱبْتَغُوۤاْ إِلَيهِ ٱلْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُواْ فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ } – „O, voi cei ce credeţi! Temeţi-vă de Dumnezeu! Căutaţi calea (wasîla) către El! Luptaţi pentru calea Sa! Poate veţi fi fericiţi!”

Reclame